اصول دکوراسیون داخلی کافه و کافی شاپ

۴ بازديد

 

طراحی هماهنگ گهواره حصیری و   کافه ها و کافی شاپ ها ترکیبی از زیبایی شناسی و عملکرد است. از جزئیات منحصر به فرد دکور، راه حل های ارگونومیک، ویژگی های نورپردازی یک سبک منحصر به فرد از طراحی داخلی ایجاد می کند.

سبک خاص کافه و گهواره چوبی  تا حد زیادی در طراحی داخلی نمایان می شود. به عنوان مثال، کافه‌های غذاهای فیوژن تنها دارای فضای داخلی مدرن با سبک معماری مناسب، مبلمان، نورپردازی و مواد تکمیلی هستند. در عین حال، کافه‌های جوانان و رستوران‌های مفهومی می‌توانند از طیف گسترده‌ای از جهت‌ها و سبک‌ها استفاده کنند.

التقاط نیز بسیار محبوب است، زمانی که انواع گرایش ها در طراحی داخلی جمع آوری می شوند. همه عناصر دکور در تضاد با یکدیگر در فضای داخلی التقاطی وجود دارد. و در عین حال، چنین پرتاب بصری و شورش رنگ باید به وضوح تأیید و اندازه گیری شود. منطقه بندی فضا، تقسیم به سالن های موضوعی، دکوراسیون اصلی بار، زمین رقص، استراحت فرصت هایی را برای اجرای سبک ها و جهت های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی فراهم می کند.

فضای داخلی کافه

صرف زمان برای ایجاد یک مفهوم و ضوابط طراحی کافی شاپ به خوبی در نظر گرفته شده که نه تنها یک طراحی داخلی عالی، بلکه اخلاق برند قوی را در بر می گیرد، تضمین می کند که وقتی درهای کافه خود را باز می کنید، بهترین موقعیت را برای موفقیت خواهید داشت.

به راحتی می توان تصور کرد که افتتاح یک کافه به دنبال یافتن غذای عالی، استخدام کارکنان مجرب و سرو نوشیدنی های عالی است، اما در واقع این چیزی نیست که باعث بازگشت مشتریان می شود. در طول سال‌های اخیر همه ما شاهد تغییر به سمت عادات خرید تخت نوجوان  آگاهانه‌تر بوده‌ایم، به‌ویژه وقتی نوبت به سرمایه‌گذاری در مشاغل مهمان‌نوازی می‌رسد.

یک عامل بزرگ در تصمیمات خرید سیسمونی و  مصرف کنندگان در حال حاضر در مورد برند و موقعیت شرکت، ارزش هایی (در صورت وجود) و نحوه اداره کسب و کارشان خواهد بود. به همین دلیل است که نه تنها «طراحی» یک کافه، بلکه ساختن برندی که از صمیم قلب نمایانگر همه برند است، بسیار مهم است، در اصول دکوراسیون داخلی کافه چیزهای بیشتری برای بازگو کردن وجود دارد.

یک مفهوم طراحی برای فضای داخلی کافه  و گهواره باید از سه چیز تشکیل شود، برند، هویت بصری و طراحی داخلی. در این وبلاگ به بخش‌های مهم ساخت ضوابط طراحی کافی شاپ با موقعیت مناسب می‌پردازیم.

آیا به یک طراح داخلی نیاز دارید؟

این واقعا مهم است که یک طراح تجاری حرفه ای را در نظر بگیرید تا به طراحی مفهوم طراحی داخلی شما کمک کند، طراح مناسب این اهمیت را در ادغام داستان برند در فضا تشخیص می دهد و به ایجاد اخلاق برند در تمام جنبه های داخلی کمک می کند.

طراحان داخلی مسئول نظارت بر تحول داخلی از ابتدا تا انتها هستند. طراحان داخلی تجاری به طور خاص دارای مجموعه مهارت های گسترده ای هستند و مسئولیت های آنها می تواند شامل هر یک از موارد زیر باشد: برنامه ریزی فضایی، ترتیبات کلی، برنامه های FF&E، نقشه های معماری، رندر سه بعدی، تجسم، بودجه بندی، مذاکره با مشتری، و مدیریت پیمانکار.

طراح داخلی مناسب برای درک نام تجاری، عملکرد فضا و اهداف کسب و کار با شما کار خواهد کرد، سپس از این به عنوان پایه ای برای کل فرآیند استفاده خواهد کرد. طراحان داخلی تجاری فقط با جزئیات داخلی و حل مشکلات سر و کار ندارند، بلکه مطمئن می شوند که کل مفهوم طراحی و کارهای ساختمانی مطابق با استانداردها و مقررات باشد.

آنها حرفه ای و خلاق هستند که با کسب و کارها کار می کنند تا داستان سرایی برند را از طریق محیط های داخلی ایجاد کنند، آنها مفهوم شما را تقویت می کنند و شما را در فرآیند طراحی کافه راهنمایی می کنند.

با داستان برند آشنا شوید

یکی از فاکتور های کلیدی هنگام طراحی اصول دکوراسیون داخلی کافه یا کافی شاپ این است که مطمئن شوید داستان برند را در فضا ثبت می کنید، این فضا باید به مشتری کمک کند تا با برند احساس ارتباط داشته باشد و او را تشویق کند که بارها و بارها به آن بازگردد. پیاده سازی «داستان برند» در فضای داخلی به برند کمک می کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشد.

به خصوص برای برندهای هتلداری مهم است که هدف برند، ارزش‌ها، موقعیت و جهت آینده آن را مشخص کنند. داشتن وضوح در موارد فوق باعث می شود هر ارتباط با برند برای مشتری واضح تر، هدفمندتر و سازگارتر باشد. توصیه می کنیم قبل از شروع یک پروژه داخلی روی این موضوع تمرکز کنید، به این ترتیب شانس بیشتری برای موقعیت یابی فضای داخلی خود برای موفقیت و ارتباط با مشتریان خود خواهید داشت.

یک موقعیت برند قوی به هدایت فرآیند داخلی بهتر کمک می کند.

مفهوم طراحی داخلی

مهمترین چیز در مورد فضای داخلی کافه شما این است که مطمئن شوید طراحی با برند کلی شما هماهنگ است. ساده ترین راه برای ادغام این موضوع در فضای داخلی این است که با فکر کردن به اینکه چرا برند شما وجود دارد و چرا می خواهید یک کافه باز کنید، شروع کنید، فضایی که ایجاد می کنید باید به زبان برند شما صحبت کند.

به عنوان مثال، اگر کافه یک مرکز اجتماعی برای جامعه باشد، معمولاً فضای معمولی و جمعی تر خواهد بود و میزهای بزرگتری برای پذیرایی از گروه های بزرگتر دارد.

شما می خواهید فضای داخلی کافه فوراً برای برند شما قابل تشخیص باشد و با سایر کافه های موجود در منطقه ترکیب نشود. هنگامی که به مفهوم داخلی فکر می کنید، به حال و هوای کلی که می خواهید برای مشتریان ایجاد کنید فکر کنید. یکی از موثرترین راه ها برای حفظ ضوابط طراحی کافی شاپ خود بر روی برند، استفاده از مواد، تزئینات و مبلمانی است که باعث تقویت پیامی که سعی در برقراری ارتباط با آن دارید به عناصر ملموسی که جنبه های کلیدی برند شما را منعکس می کند.

فکر کنید؟ سعی کنید یک مفهوم واضح ایجاد کنید که عناصر داخلی را که نماینده یا به داستان برند شما پیوند می دهند، گرد هم می آورد. بهترین راه برای کشف این ایده ها، این ایده ها و تحقیق در مورد ارائه ظاهر و احساس است.

اگر کافه‌ای طراحی کنید که به مشتریان شما ارزش بیشتری بدهد، متوجه می‌شوید که آنها تمایل بیشتری به بازگشت خواهند داشت، سعی کنید تجربه مثبتی را برای شما مشتریان فراهم کنید که فراموش نکنند. داستان سرایی برند در سراسر فضای داخلی و ارتباطات چیزی است که شما را از رقبای خود متمایز می کند و مشتریان شما را تشویق می کند تا برای اطلاعات بیشتر به آنجا برگردند.

معرفی رنگ

معرفی رنگ در فضای داخلی کافه می تواند چالش برانگیز باشد و یافتن تعادل دکور و جو می تواند مشکل باشد. اندازه فضا قطعا بر نحوه عملکرد رنگ در فضای داخلی کافه تأثیر می گذارد، این اغلب چیزی است که یک طراح داخلی می تواند به عنوان بخشی از مفهوم طراحی از آن پشتیبانی کند.

به طور کلی مقادیر زیاد رنگ‌های تیره باعث کوچک‌تر شدن فضا می‌شوند و در صورت استفاده صحیح می‌توانند آرامش را به آن اضافه کنند، استفاده از رنگ‌های روشن‌تر فضا را باز می‌کند و به آن کمک می‌کند تا جادارتر شود، اما زیاده‌روی می‌تواند فضا را سرد و تیره‌تر کند.

پالت رنگ بخش مهمی از مفهوم طراحی است و استفاده از آن به عنوان پایه ای برای کافه تضمین می کند که همه آن ها با هم پیوند دارند. رنگ در فضای داخلی کافه فقط روی دیوارها نمی ماند، در مورد انتخاب مواد و رنگ برای مبلمان خود با دقت فکر کنید زیرا این یک راه عالی برای معرفی رنگ های ظریف تر است.

رنگ اثاثیه و لوازم جانبی شما واقعاً می تواند فضا را تعیین کند، همانطور که قبلاً گفتیم، رنگ های برند شما مهم هستند، اما چیزی که باید روی آن تمرکز کنید ایجاد فضایی است که نشان دهنده برند شما باشد نه فقط پالت رنگ برند شما.

نورپردازی

چگونه به نور کافی در کافه خود برسید؟ نورپردازی یک کافه چند هدف متفاوت خواهد داشت، نورپردازی همه کاره مهمی وجود خواهد داشت که مناطقی را که وظایف تکمیل می شود را روشن می کند، مانند خواندن منوها، نوشیدن نوشیدنی، گرفتن سفارش. علاوه بر این، نورپردازی عمومی تری برای روشنایی فضای کلی و همچنین نورپردازی تزئینی برای افزودن جذابیت و عناصر تزئینی به فضای داخلی وجود خواهد داشت.

نورپردازی مناسب می تواند فضای داخلی را به خوبی تکمیل کند و واکنش عاطفی مشتری به فضای داخلی برند شما را افزایش دهد.  نورپردازی معمولاً اولین چیزی نیست که مردم هنگام ورود به یک مکان مهمان‌نوازی متوجه آن می‌شوند، با این حال احتمالاً یکی از اولین چیزهایی است که واکنش عاطفی یا احساسی را نسبت به فضای داخلی برند ایجاد می‌کند، و زمانی که نورپردازی مناسب نباشد، می‌تواند بسیار حواس‌پرت‌کننده باشد.

استراحت در یک فضا دشوار است، بنابراین عاقلانه است که در ضوابط طراحی کافی شاپ خود به این موضوع توجه کنید.

به رنگ نور، قدرت و موقعیت بالقوه نور فکر کنید و نحوه کار نور با انتخاب رنگ برای دیوارها و مبلمان را نیز در نظر بگیرید. هنگام انتخاب نورپردازی باید فضای داخلی را نیز در نظر بگیرید، نورپردازی روشن و خنک به فضا انرژی و محرک می‌افزاید و اگر برای کافه‌هایی که تا عصر باز می‌شوند مناسب‌تر برای مکان‌های روز و نور کمتر و گرم‌تر است.

نورپردازی می‌تواند بر مشتریان تأثیر بگذارد و زمانی که درست باشد، مشتریان را تشویق می‌کند که برای مدت طولانی‌تری بمانند و از تجربه‌شان لذت ببرند. فراموش نکنید که نورپردازی می‌تواند هم کاربردی و هم تزئینی باشد، بنابراین وقتی صحبت از این عنصر برای طراحی کافه می‌شود، از شخصیت برند خود غافل نشوید، رنگ‌های پررنگ یا تکه‌های برجسته، نقاط تمرکز را در کافه ایجاد می‌کنند

چیدمان و مبلمان

به همان روشی که برند خود را قرار می دهید، باید اطمینان حاصل کنید که وسایل و یراق آلات مبلمان به دقت انتخاب شده اند تا با موقعیت برند شما و کافه هماهنگ شوند. مبلمان در یک کافی شاپ چیزهای ملموسی هستند که به ارتباط مشتری شما کمک می کنند و بازتابی از شخصیت برند هستند.

مبلمان جدایی ناپذیر از ظاهر و احساس داخلی و همچنین عملکرد فضا است و در نتیجه تأثیر زیادی بر تجربه مشتری و عنصری دارد که می تواند واقعاً با برند آشنا شود. تعادل بین عملکرد و زیبایی شناسی با مفهوم داخلی، به ویژه با مبلمان، همیشه یک چالش است.

بسته به اندازه و چیدمان کافه، واقعاً می‌تواند محدودیت‌ها را برای انواع مبلمانی که می‌توانید در فضای داخلی پیاده‌سازی کنید، تنظیم کند.  با انتخاب مبلمان و تصمیم گیری در مورد چیدمان فضا، همه چیز در مورد یافتن راه حل های طراحی برای جریان یافتن و عملکرد مؤثر فضا است. این جایی است که منطقه بندی یک فضا واقعاً می تواند کمک کند، به این فکر کنید که آیا می خواهید فضای آرامی برای نشستن داشته باشید یا ناهارخوری و آیا صندلی بار برای بازدیدکنندگانی که به دنبال نوشیدنی سریع هستند وجود خواهد داشت.

چیدمان کلی یک کافه چیزی است که ما توصیه می کنیم از یک متخصص برای کمک به آن استفاده کنید، این واقعا می تواند عملکرد فضا، قدمت و سود کسب و کار را افزایش دهد، بنابراین ارزش مشورت با یک حرفه ای را دارد. اگر اندازه و سبک مبلمان را درست انتخاب کنید، واقعاً می توانید استفاده از یک فضا را به حداکثر برسانید و تجربه های باورنکردنی و راحت را برای مشتریان خود ایجاد کنید.

هنگامی که مبلمان و چیدمان آنها را در نظر می گیریم مهم است که نوع صندلی کافه شما مشخص باشد، باید برای برند، مشتری و فضای داخلی شما مناسب باشد، با در نظر گرفتن این موضوع، ما انواع اصلی گزینه های صندلی را عملکرد آنها در زیر فهرست کرده ایم.

صندلی آزاد

اگر فضای شما فضایی است که باید از نظر نشیمن، سازگار و چابک باشد، مبلمان آزاد گزینه خوبی برای شما هستند. مبلمان گشاد همچنین برای ترکیب با سایر گزینه های نشیمن، که اغلب با صندلی های ضیافت جفت می شوند، عالی است.

غرفه‌ای

اگر به دنبال ایجاد یک تجربه دنج و خصوصی برای مهمانان خود هستید، صندلی غرفه انتخاب مناسبی است. غرفه ها به این دلیل رایج هستند که نسبت به سایر انواع صندلی خصوصی تر هستند و همچنین تمایل دارند بیشترین راحتی را برای مشتریان فراهم کنند.

نیمکت نشینی

فضاهای ناهار خوری معمولی تمایل دارند گزینه های نیمکت نشینی را انتخاب کنند، این فضاها برای فضاهای جمعی/اجتماعی و غذاخوری کمتر خصوصی عالی هستند. این گزینه برای همه مناسب نیست، اما یک انتخاب عالی برای محیط های اجتماعی است و اگر می خواهید تجربه غذاخوری متفاوتی را به رقبا ارائه دهید.

صندلی ضیافت

اگر شما نیاز به بهینه سازی فضای کف خود دارید، صندلی ضیافت گزینه بسیار خوبی است. این سبک از صندلی‌ها که اغلب سفارشی ساخته می‌شوند، با ویژگی‌های فضای شما مطابقت دارند و هر اینچ را بدون به خطر انداختن تجربه مشتری بهینه می‌کنند.

هنگام جستجوی مبلمان مناسب، اندازه، ارتفاع و وزن آن را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل شود که حمل و نقل برای مشتریان و کارکنان آسان است. اطمینان حاصل کنید که دسترسی به ناهار خوری و صندلی بار را در نظر گرفته اید تا اطمینان حاصل کنید که فضای شما جریان دارد. انتخاب پارچه‌هایی که به سختی پوشیده می‌شوند و به راحتی تمیز می‌شوند یا پاک می‌شوند، برای مکان‌های پذیرایی توصیه می‌شود.

جمع بندی

طراحی هماهنگ کافه ها و کافی شاپ ها ترکیبی از زیبایی شناسی و عملکرد است. از جزئیات منحصر به فرد دکور، راه حل های ارگونومیک، ویژگی های نورپردازی یک سبک منحصر به فرد از طراحی داخلی ایجاد می کند. استراحت و لذت بردن در یک فضا دشوار است، بنابراین عاقلانه است که در ضوابط طراحی کافی شاپ خود به موضوعات اشاره شده توجه کنید تا برند و کافه‌ی موفقی داشته باشین.

منبع:

https://zaman.studio/moderndesign/0-تا-100-اصول-دکوراسیون-داخلی-کافه/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.